Garantie
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.
Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@gitaarrep.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Welke garantie heb ik?
Je hebt altijd recht op garantie op producten met fabricage fouten.
Wij zullen er eerst alles aan doen om het product te beoordelen en daarna te repareren waarna wij het product weer retourneren naar u.
Mocht er onverhoopt problemen ontstaan welke zijn uitgesloten van onderstaande punten (Uitgesloten van garantie), zullen wij uw product gratis repareren.
Mocht het toch nog schade of problemen ontstaan die door onderstaande punten (uitgesloten van garantie) zijn ontstaan, zijn wij altijd bereid om u te helpen om uw gitaar of product te repareren tegen een vergoeding.
De hoogte van de vergoeding zal liggen aan het probleem en zal met u besproken worden voordat de reparatie van start gaat.
Uitgesloten van garantie
De volgende punten vallen niet onder onze garantie
.1 Slijtage door het bespelen van het instrument, hierdoor moet u denken aan: Ingesleten frets, ingesleten top en brug kammen, Snaren en batterijen.
.2 Krimpen en uitzetten van het hout van de body, nek (voelt aan als scherpe frets) of brug (bij akoestische gitaren), verkleuring van de lak en lak schade door slecht gebruik en onderhoud van het instrument.
.3 schade door setups, aanpassingen of enig standaard onderhoud.
.4 Schade aan de lak of body zoals “Cracks”, splijten van de top, vervorming van het hout door veranderingen in temperatuur of luchtvochtigheid, blootstelling aan temperaturen en zon licht, vuur, vocht, lichaamseigen zuren, Gitaarstraps, stands of hangers gemaakt van Vinyl, plastic, rubber of enig ander synthetisch materiaal, andere chemicaliën die niet aangeraden worden om uw product mee schoon te maken.
.5 Schade, corrosie of roestende onderdelen van elk product veroorzaakt door vochtigheid of zoute lucht of enige lichaamseigen zuren.
.6 Enig schade wat resulterend is door aanpassingen, modificaties en customizatie.
.7 Normale gebruikers schade aan elk onderdeel of de gitaar zelf, Gig bag (mocht deze inbegrepen zijn) ritsen en sluitingen, knoppen, batterij compartiment e.d.
.8 Alle andere schade wat door leeftijd onder normaal gebruik valt, “wear and tear”, gebruik, ongelukjes, slecht onderhoud of slecht handelen met het instrument, natuur schade.
.9 Elk instrument welk het serienummer ontbreekt of veranderd is.
.10 Elk instrument wat niet gekocht is bij een Geautoriseerde Veelah/K’mo Dealer.
.11 Instrumenten wat behandeld/gerepareerd is door een niet geautoriseerd persoon anders dan Gitaar Baron of een van onze Dealers.